Kezelésekről bővebben

Sportolás megfelelő technikával,hatékonyan

 

A sport frissíti a szellemet,regenerálja,karbantartja,erősíti a testünket.
Ám a rosszul végzett sportmozgás károsíthatja a szervezetet,izmok ,ízületek sérülékenysége alakúlhat ki.
Az állóképesség jól jelzi a test fizikai állapotát,ezért ennek felmérése fontos a sport megkezdése előtt.Mindenki az egyéni adottságaihoz mérten,edzettségi szintjének,korának,egészségi állapotának(gyógyszer,korábbi sérülés..) megfelelő lendülettel kezdjen neki a sportmozgások kivitelezéséhez.
Ha nem tartjuk be a fokozatosság elvét,hírtelen nagy terhelésnek tesszük ki a szervezetet ami könnyen húzódás,ficam akár komoly sérülés előidézője lehet.
Vitaminok,ásványi anyagok,nyomelemek(Ca,Mg,D-C vitamin..) fontos szerepet játszanak a támasztószervek felépítésében,kardinális állapot fenntartásában.Aktív sport esetén pótolni kell a hiányzó mennyiséget.
A fokozatosság ,pontosság,terhelhetőség szabálya szerint végzett sportmozgásokkal,megfelelő vitamin ás ásványi anyag bevitellel a csontok,ízületek,szalagok,izmok optimális állapota fenntartható,szerkezeti átépülésük,kopásuk megelőzhető.
A csontritkulás megelőzésében,terápiájában is fontos szerepe van a mozgásnak.
Tréning hatására a vérkeringés ,kiválasztás fokozódásával az anyagcsere egyensúlyának (+oxigenizáció)optimalizálásával a foszfor,Ca beépülése nő ezáltal a csontok terhelhetősége fokozódik.
A gyakorlatok kivitelezésének szabályai:

  • Figyeljünk a bemelegítés-mozgás-levezetés,nyújtás meglétére és arányára(bemelegítés,levezetés hiánya gyakran okoz sérülést)
  • Gerincstabilizációs gyakorlatokkal a medence és a lumbális gerincszakasz izmainak feszítésével ,egyenes testtartással az ízületek stabilizálásával végezze a gyakorlatokat.Erre adafigyelve optimálisan,célzottan erősíthetjük a megfelelő izmokat és nem jön létre kompenzáció.
  • Lassan végzett gyakorlatokkal létrehozható,hogy több kis izomrost,mélyebben fekvő izom kapcsolódjon be a mozgásba ezáltal több stabilizáló izomköteg jön létre.Az izomfeszültség növekedésével az ízületek megszilárdulnak és az izom energiaraktárai növekednek.A koleszterinszint csökkenését is segíti az ilyen tipusú sportmozgás.
  • Végezetül nagyon fontos,hogy a mozgás kivitelezésekor figyeljünk a helyes légzésre (ne legyen légzés visszatartás!-Mély ,teljes légzés). A légzés ritmusában végzett gyakorlatok segítik az oxigenizációt illezve az izom könnyebben el tud lazulni,mely után az összehúzódás is eredményesebb.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.